Quesedilla

Quesedilla är en av mina favoriträtter sedan jag var i Los Angeles. Där fanns det hur många mexikanska restauranger som helst och alla hade dessa i olika versioner. Min favorit är ost och kyckling med någon spicy sås, så gott när osten smälter!

Här i Sverige har jag inte riktigt sett dem på restauranger men det finns inte så många mexikanska restauranger här i Uppsala (jag tänker räkna bort snabbmats kedjorna :P).

De är inte så svåra att göra så jag har gjort dem hemma ett par gånger. Behövs bara tortilla bröd, valfri fyllning och så steker man dem i en torr stekpanna på hyfsat hög temperatur tills de fått fin färg, blivit frasiga och osten smält.

Nu senast har jag kört på spenat, paprika, tomat, kyckling och getost (typ samma jag testade på Nakd cafet). Supergott och snabbt att göra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0