Förra helgen

Jag har inte berättat något om förra helgen! Vi hade finbesök av Frida som kom på lördag morgon och åkte igen på söndag kväll. Hon var jättesnäll och körde mig till Yukis kattuställning och höll mig sällskap under dagen. Utställningar är roligt men det kan vara en konstig blandning av stress, tristess och lite förvirrad panik. Det är ofta långa dagar i kalla lokaler och man får inte åka förrän utställningen är över, även om ens katt är utslagen. Vilket jag på ett sätt kan förstå med tanke på besökare men det kan bli ganska långa dagar. Så det var jätteroligt att jag hade sällskap och hjälp att preppa Yuki.
 
När vi kom tillbaka från utställningen hade tibbe fixat en god LCHF laxpaj till middag som vi mumsade på medan vi tittade på Wrath of the Titans. Tror varken Frida eller jag vet hur filmen slutar för vi var så trötta efter dagen att vi däckade ganska snabbt i soffan. 
 
Söndagen började tidigt med en härlig morgon jogging tur tillsammans i Fålhagen. Var annorlunda att ha någon att prata med när man sprang och fick en att fokusera på annat än bara själva springandet. Efteråt hade vi en liten lyxfrukost med bröd från Forsas bageri och sedan blev det ut på äventyr. Jag fick förtroendet att köra hennes fina Toyota Corolla så det blev ett par timmars körande där vi trappade upp långsamt med svårare gator och mot slutet körde jag t o m på motorvägen! Jag märker att det tar mig ett tag att värma upp igen när man inte kört på ett tag. I början sitter man superstelt och är jättenervös men sedan vågar man börja slappna av lite och blir bättre på att hantera situationer som kan uppstå. 
 
Vi stannade vid Gränby Centrum och tog en lunch på Naked Juicebar som jag velat testa länge. Jag testade en jättegod juice med ananas och till det blev det en rostad wrap med kyckling, getost och babyspenat. Jag tryckte i mig allt för det var supergott. Kommer definitivt gå dit igen! (eller förhoppningsvis åka i egen bil sedan :))
 
På eftermiddagen gick vi till gymmet tillsammans och körde styrketräning med fria vikter. Tror nog vi var där i en och en halv timma och man märker att det är roligare när man är två för man sporrar varandra och tar i det där lilla extra. Jag körde ett helkroppspass med arm, mage, ben och balansövningar och övade lite mer på marklyftet. Kan säga att jag hade träningvärk i hela tre dagar efter träningen!
 
Jag hade en jättetrevlig helg och hoppas på fler äventyrsfyllda helger. Även om det kan vara skönt att ha lugna helger efter långa veckor så gillar jag att hitta på saker. Och tack så jättemycket Frida att du vågade låta mig testa bilen! 
Lunchen på Naked Juicebar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0