Träningsdag

Idag blev det mycket träning! Först blev det ReShape och Core och efter det hade jag ett PT pass. Vi pratade en del om mina problem med vänster knät (kan knappt springa) så jag fick testa något som heter "Foam Roller". Det är en rulle som man lägger sig på och rullar för att massera och mjuka upp. Tortyr redskap är vad jag kallar det! Gjorde väldigt ont på vissa ställen men samtidigt var det skönt för man blev helt varm och mör och sedan jag använde den har mitt knä känts bättre. Första gången idag jag inte hade ont så den vill jag definitivt testa igen.
 
Fick även göra ett annat test för att se hur stel jag var. Man står vid en vägg och ska böja benet så man nuddar knät i väggen utan att lyfta på hälen och så backar man längre och längre från väggen men ska fortfarande kunna göra samma sak. När jag gjorde det med höger benet kändes det ganska löjligt för jag hade inga problem men vänster benet tog det bara stopp. Så nu får det bli massa stretching för vaderna för att få bättre rörlighet. Jag börjar med detta och en Voltaren kur för att få ner inflammationen i benet så hoppas jag det sakta blir bättre. 
 
Foam Roller

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0