Körkort

Vilken galen dag jag har haft idag! Jag började morgonen med en körlektion mellan 7.15 och 8.30 som gick väldigt bra, sedan var det hem och försöka äta någon sorts frukost. Jag lyckades få ner två tuggor av en macka sedan sa det stopp. Jag var så nervös för jag skulle ha min uppkörning halv elva. 
 
Jag åkte iväg till trafikverket (fy fan vad jag var nervös) med min körlärare och så blev det uppkörning. Jag fick göra en säkerhetskontroll och sedan körde jag i en halvtimma. Jag var väldigt osäker på resultatet men så sa han "Jag kan inte ge dig godkänt"...kände lite hur världen stannade där. Jag körde bra och hade godkänt på allt men jag gjorde en miss som kunde vara farlig så då spelade det ingen roll hur det andra gick. Usch va sur och besviken jag va på mig själv. 
 
Tror jag grät i över en timma. Tibbe försökte bjuda mig på lunch på stan men jag kunde knappt äta något, hade hemska magkramper och kände mig bara slut och nere. Jag var tvungen att boka om min uppkörning så på vägen hem gick jag upp för att boka om och då fanns det inga tider förrän i februari...och jag var tvungen att klara den innan mitten av februari då mitt teoriprov slutar gälla. Well, det fanns ett återbud...idag! Inte för att jag kände för det men vad kunde jag göra?
 
Så fick ta ipren för magvärken, torka tårarna och samla ihop den sista styrkan för försök nummer två. Jag var inte lika nervös den här gången för jag var så himla slut och orkeslös och kanske hjälpte det för körningen gick bra igen och så såg jag till att verkligen köra försiktigt och tänka på säkerheten. Jag blev godkänd på allt igen och han tyckte att jag bevisat att jag förstått felet så jag blev godkänd! Va lättad jag blev! Må ha kostat mycket men nu är det klart så jag kan fokusera på annat under 2013. Nu ska jag fira med att äntligen kunna äta något och sedan däcka på soffan :)
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Yipppiiieeee!!! Vad ledsen jag blev först men jätte gald sedan när du berättade att du klarat uppkörningen. Du ska va jätte stolt över dig själv för du samlade dig och tog chansen utan tvekan. Du är så himla duktig Sandra. Jag grät av lyckan när jag pratade med dig i telefonen idag. Nu är det över! Året började lite tokigt eller hur? men du visade att det handlar om hur man bemöter sina motgångar. Det är din inställning som gör skillnad. Puss och kram från en varm och solig Montevideo. Papa o Ana

Svar: Tack :) Hoppas ni får en trevlig semester!
Vinterna

2013-01-02 @ 22:31:33
Postat av: Sabine

Gud så starkt! Att du tog det igen samma dag efter det beskedet, jätte duktigt!! Så skönt att ha det bakom sig, good job! \o/

Svar: Tack! Verkligen skönt att ha det gjort så man slipper körlektioner varje vecka :)
Vinterna

2013-01-02 @ 23:35:01
Postat av: Julia och missarna

Grattis :)

Kram

Svar: Tack!
Vinterna

2013-01-03 @ 16:50:43
URL: http://minasibiriskakatter.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0