Löpning och köttbullar

Vilken bra titel eller hur? Hehe, summerar min dag bra. Inatt sov jag på soffan med Yuki, nu när Tibbe är borta är det mycket mysigare att ligga där och sova med en filt på sig. Kan vara för att jag lätt blir ganska lat på kvällen också och har en förmåga att "jag ska bara vila ögonen" och två sekunder senare sover jag gott.
 
Idag blev det jobb och sedan en löprunda på lunchen. Jag körde på underställ, både långkalsonger under vintertightsen och linne och tröja under jackan. Sedan kände jag mig riktigt mallig när jag drog på mig löparväskan från Frida som jag fått låna. Så spännande! Fungerade riktigt bra att springa med den.
 
Att springa ute dock...yeah. Det började snöa när jag skulle ut så alla isfläckar låg dolda under snön. Jag var som bambi på isen med armar och ben åt alla håll när jag försökte hålla balansen. Tre gånger var det nära att jag låg raklång men jag klarade mig. Det var mysigt att springa ute men det är inte roligt när man inte kan ta ut sig utan måste ta jätteförsiktiga steg.
 
Ikväll när jag kom hem rotade jag igenom kylen och hittade lite köttfärs som höll på bli gammal så jag gjorde ett litet experiment med att göra köttbullar i ugnen. Fungerade väldigt bra! Högt i ugnen, hög temperatur och grilleffekt. Klara på 10-15 minuter. Det blev lite kryddigare köttbullar med sambal oelek.
 
Julig och mysigt i Stadsskogen
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0