Hunter

Jag har dragit mig för att skriva något mera om Hunter. Även om jag fortfarande är väldigt ledsen när jag tänker på allt så är jag nästan mer arg nu när jag tänker på det. 
 
Efter mycket fram och tillbaka och frustration så fick vi äntligen veta vad han dog av. Dödsorsak var syrebrist orsakad av en kronisk lunginflammation. Måste varit ett hemskt sätt att dö och jag känner att det var så onödigt. Det kanske inte finns tillräcklig forskning om katters sjukdomar men när hela båda hans lungor var förstörda...
 
Obduktionen kunde inte hitta orsaken till lunginflammationen men de tror det var något virus han inandats. Sedan blir det konstigare. Vi röntgade hans lungor i september och då såg de helt friska ut. Det var ett par veckor efter han blev sjuk. De spekulerar i att han måste varit ett väldigt udda fall som haft nedsatt immunförsvar så sjukdomen bara blev värre.
 
Finns ingen mer information vi kan få om Hunter nu, det är bara att försöka tänka på den bra tiden vi hade tillsammans och försöka trösta sig med att vi gjorde allt vi kunde. Jag kommer dock alltid vara supernojig för minsta lilla med Yuki nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0