Förra helgen i Göteborg

Jag har inte hunnit skriva så mycket om förra helgen då vi var nere i Göteborg och hälsade på min familj. Det var ganska intensiva dagar och mycket vi hann med men vi var allt bra slut efteråt.
 
Vi åkte som sagt ner med Blå Tåget på fredag eftermiddag, väldigt mysigt tåg och skönt att det gick direkt från Uppsala till Göteborg. På lördagen gick vi upp tidigt och drog iväg till Fitnessfestivalen på Svenska Mässan. My lord så mycket folk där! Man fick kämpa för att ta sig fram och det var kö till allt. Men det var roligt!
 
Vi lyssnade på en föreläsning om löpning av Charlotta Fougberg och sedan gick vi runt och shoppade lite. Stötte på både Frida och min bror som var där. Jag såg även en del kända profiler som t ex Sara och Camilla Back. Väldigt inspirerande hela dagen!
 
Efter festivalen hann vi precis hem och ta på oss varmare kläder innan vi drog bort till Liseberg och tittade på deras julpyntning och njöt av lite god mat och fika. Hem igen, lite frusen den här gången, men vi hann inte vara hemma länge för vi skulle se Gravity på kvällen. Puh, var redan ganska trött här men jag somnade förvånansvärt inte under filmen. Kan vara för att den var ganska spännande och väldigt snyggt gjord.
 
Upp igen tidigt på söndagen och hälsade på min mormor, direkt efter hämtade min pappa och Ana upp oss och så fick vi en rundtur i Göteborg. Vi slutade på Eriksberg och gick längs hamnen och åt lite god mat och pratade. Sedan var det redan dags att åka hem...
 
Tyvärr var tåget rejält försenat så vi missade pendeln i Stockholm. Tror inte vi var hemma förrän vid halv ett och jag var nog inte i säng förrän vid två. Lite sliten vid det laget men jag hade en rolig helg!
 
Baren i Blå Tåget
 
Camilla Back, Frida, jag och Sara Back
 
 
Utsikten från sviten i hotellrummet som min bror hade (Scandic Opalen)
 
Liseberg blir väldigt mysigt på vintern
 
 
Jag, Ana och pappa vid Eriksberg
 
Pappa, jag och Tibbe på en utsiktsplats vid Masthuggskyrkan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0