Styrketräning

Nu har jag äntligen kommit igång med styrketräningen igen och det känns skönt. Jag kunde konstatera efter mitt PT pass i tisdags att jag förlorat i överkropps styrka men faktiskt var starkare i benen än innan. Antar att löpningen hjälper till där. 
 
Vi körde ett lättare komma igång schema men det var ändå tillräckligt för att mörda min kropp. Fokusen handlar på att få en bra helkroppsträning som stärker speciellt mina ben och höfter för att klara av att springa utan skador. Därför blir det många övningar där jag tränar ett ben åt gången för att verkligen komma åt rätt muskler och stärka upp båda benen lika. Annars blir det lätt att man tar i lite extra med det starkare benet, vilket är mitt högra. Det blir också en del fokus på balans så jag inte börjar vika in mitt vänster knä när jag springer.
 
Jag körde samma pass idag igen och det var inte enklare den här gången! Svetten rann ner för ansiktet och håret stod åt alla håll men jag var princip ensam i friviktsrummet så då kan man se hur galen ut som man vill. 
 
Från nästa vecka är det tänkt att vi ska köra två gånger i veckan och lägga på vikter så får se hur det går. Ska bli spännande!
 
Så här fräsch ser jag ut efter träningen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0