Springtur och svalkande glass

Idag började jag dagen med en skön springtur. Innan jag stack ut försökte jag leta upp lite nya områden att springa i med helst grusunderlag och i närheten av skog och parker. Jag kom fram till att det inte finns något sådant i närheten av där jag bor så det fick bli en cykeltur upp till Stadsskogen som jag sedan sprang runt. 
 
Det var nog tur att jag valde att springa i skogen för det var riktigt varmt och soligt. Det var 28 grader utan några moln så det var skönt att kunna springa med skydd från träden och lite svala briser. Allt som allt blev det 5,55 km på 50 minuter, inte alls en bra tid men jag tog det lugnt och försökte lyssna på kroppen. När jag kommit runt det första varvet var båda knäna ganska stela så då kände jag att det var bäst att stanna så jag inte gör saker värre.
 
Under löpturen lyssnade jag på en ny podcast jag hittat; "Möt löparen" av Marcus Åberg. Riktigt intressant och inspirerande att höra olika löparprofiler berätta om sina erfarenheter och upplevelser. Me like! 
 
Resten av dagen har det mest blivit ärenden men vi passade på att njuta av en glass i den varma solen. Jag tog för en gångs skull en Magnum, jag har aldrig gillat de glasserna men vit choklad med jordgubb lät för gott för att säga nej till. Den smakade ungefär som min vita choklad med just jordgubb som jag älskar så helt okej men jag förstår inte hur någon kan lyckas äta upp en hel sådan där själv. Blev helt illamående efter hälften...
 
Jag sprang längst med utkanten av skogen. Såg nu i efterhand att de har ett smultronställe i mitten, blir lite nyfiken... 
 
Efter springturen njöt jag av en god Bounce bar med jordnötssmak. 
 
 God! Men jag kommer nog aldrig lära mig att gilla Magum glassar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0