Mat och dåliga dagar

Idag hade jag en dålig dag. Eller den började inte dåligt men blev dålig mot eftermiddagen så man känner att man tappar energi och motivation. Det är konstigt hur bara all energi rinner ur en och man känner att steg och andning blir jättetunga. Och det är någonstans här matmonstret kommer in. Direkt när jag känner mig lite nere så är det första jag tänker på mat. Det hade varit en sak om jag tänkt på goda sallader eller nyttiga efterrätter men nej, det handlar bara om att unna sig och trycka i sig onyttigheter tills jag tror jag ska känna mig bättre. (Vilket snarare får min mage att må sämre)
 
Ikväll blev det softy glass i solen, surdegsmacka till middagen och kanelbulle till efterrätt. Det var väldigt gott när jag åt det så jag tänker inte ha ångest över det men jag gillar inte det här tröstätandet. Undrar om man kan komma på något bättre tröstbeteende som inte är så destruktivt...boxning kanske? ;)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0