Löparlunch

Jag har gjort så mycket roligt igår och idag och ibland känns det riktigt kul att göra något annat än det man alltid brukar göra. Igår var Frida över och så åt vi god mat och fortsatte spela igenom Silent Hill 3, roliga är att efter ett antal timmars spelande så kom vi nu äntligen fram till själva Silent Hill staden. Får se hur mycket det är kvar av spelet men nästa uppdrag är att ta sig in i sjukhuset vilket oftast inte är så lovande i just Silent Hill spelen...tur att det finns filtar att gömma sig under.
 
Imorse var det VIP shopping på HM och jag tyckte jag skötte mig ganska bra och köpte inte för mycket. Det blev ju en del men bara saker som jag kände att jag behöver och kommer få användning för. Det var heller inte för mycket folk inne på HM så vi kunde ta det lugnt och titta runt och behövde inte stå i några köer för omklädningsrummen. Jag kan visa lite av det jag köpt senare!
 
På lunchen fick jag redan användning för ett av mina köp från morgonen, ett par hellånga löpartights som behövs nu när det börjar bli lite kallare igen. Frida hade på sig sina nya löparkläder som hon också köpt på morgonen (riktigt snygga med cool design på reflexerna!) och så drog vi ut på en runda i Stadsskogen. Det är både spännande och läskigt att springa tillsammans med någon, speciellt med en så erfaren löpare, men jag tyckte jag lyckades hålla okej tempo och det var trevligt att kunna prata medan man sprang. Hon visade mig hur man tar sig till Hågadalen och om jag kommer ihåg allt rätt så kommer jag springa där imorgon bitti. 
 
Vi stannade på Primaten och åt en jättegod lunch med halloumi pizza och gott fläder te och kunde sitta ute och äta. Det var molnigt men varmt, känns som man får passa på nu när varje dag känns som den sista sommardagen.
 
Åh, ser så fram emot att springa imorgon! Synd bara att det regnar nu för risken finns att det kommer vara halt på stigarna och mina skor har inget bra grepp så jag glider runt som bambi på isen. Men det går nog ändå! Jag har i alla fall med mig mobilen om något skulle hända.
 
 Långt där nere finns Hågadalen
 
Ekologiskt och glutenfritt, och jättegott!
 
 Lunchsällskapet :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0