Intervall pass

Idag blev det mitt andra försök på ett intervallpass. Jag fick lite tips av Frida innan och sprang sedan längs ån, det är ganska plant underlag och går i princip rakt framåt och så måste jag säga att det är välditg fint och avkopplande att springa där.
 
Mitt pass såg ut så här:
  • Ungefär 10 minuters lugn uppvärmningsjogg
  • Intervaller i stigande tid med en minuts gång emellan. Intervallerna blev i minuter: 1, 2, 3, 4, 3, 2, 1.
  • Ungefär 10 minuters avslutande lugn joggning
 
Den här gången sprintade jag inte på intervallerna utan sprang bara i ett snabbare tempo än jag brukar så det var mycket enklare att kunna behålla hastigheten under intervallen. Däremot var det fortfarande väldigt tufft och jag fick kämpa mig igenom fyra minuters intervallen. Men det kändes riktigt bra efter passet, jag var helt slut men det kändes som jag kämpat på bra. 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Frida

Sweet! Grymt kämpat! Tror du kommer märka stor skillnad på milen allt eftersom du får in intervallerna. Keep up the good work!

2013-08-23 @ 23:46:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0