Ingen Adidas träning idag...

Sedan jag börjat springa lite mer i våras så signade jag upp mig på en av Adidas Tribsen som de har på facebook. Jag valde en mils distansen eftersom jag är relativt ny och vill inte pusha på för hårt i början. Det är bloggerskan Petra Tungården som håller i den och allt går ut på att man får träningsscheman som man kör efter själv och så är det ett par pass man kör tillsammans. Slutmålet är ett lopp (man väljer själv om man vill springa det) och för 10K gruppen så är loppet Lidingö Tjejlopp i slutet av september. 
 
Jag tyckte det lät roligt och idag skulle det ha varit det första gemensama passet i Stockholm, eller Solna rättare sagt. Jag hade förberett allt och lite nervös åkte jag iväg till centralen för att ta tåget. Det gick tyvärr inte så bra...De sa på högtalarna att det var signalfel i Knivsta och att alla tåg stod stilla. Jag stod och väntade ett bra tag men inget hände så jag gick iväg till ersättningsbussarna men ingen kom. Efter att ha väntat i 40 minuter gav jag upp eftersom jag insåg att oavsett om något kommer så kommer jag inte hinna i tid. Usch, vilken besvikelse!
 
Småsur begav jag mig hem, slängde av mig allt jag inte behövde och sprang ut på en runda här i Uppsala istället. Behövde verkligen springa av lite frustration. Jag hittade Gula Stigen som Frida har pratat om så jag sprang längs den väldigt fina stigen i 5,5 km innan jag vände om. Jag sprang förbi hästhagar och in bland getter som betade och fick se väldigt mycket vacker och avkopplande natur medan jag lyssnade på några podcasts från Kropp och själ i P1 om att springa och styrketräna.
 
Allt som allt blev det 11,05 km på en och en halv timma och på hemvägen stannade jag på Forsa och MoeJoe's för att köpa med mig surdegsbröd och färskpressad juice för att lyxa till det lite hemma. Jag är fortfarande sur att jag missade löparträffen men jag kände mig mycket lugnare när jag kom hem och fått lite god lunch i mig.
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0