Härlig lördagstur

Igår började jag dagen med en härlig tur längs Gula Stigen. Målet var bara att springa lite längre än förra gången, om än bara 100 meter, så länge som jag kom liite längre. Jag cyklade in till stan och sedan joggade jag lugnt bort mot stigen. Ni som har sett stigen vet att den börjar med en backe of doom men jag hade bestämt mig innan att jag inte tänkte gå i backen så det var bara att bita ihop och med små höga steg lyckas springa upp. Jag var jäkligt trött när jag var uppe men kände att det värsta på rundan redan var avklarat så sedan blev det att springa i väldigt lugnt tempo och bara njuta av miljön och lyssna på podcasts.
 
Jag sprang förbi rådjur, getter, hundar och hästar men det som fick mig att kuta för livet var en gigantisk geting :) Jag lyckades komma en bra bit längre än förra gången och ju längre man sprang desto mer små stigar blev det och upp och ned över små kullar och massa rötter överallt. Man får verkligen hålla fokusen så man sätter ned fötterna rätt för det är lätt att snubbla över något annars. 
 
Ska bli spännande att se hur långt jag kommer nästa gång jag springer rundan!
 
 
 
Exakt här vände jag om och sprang tillbaka. Vad finns runt hörnet? Nyfiken! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0