Solig helg

Vilken helg det har varit! Det har varit superfint väder och jag känner att jag hunnit med en hel del. I lördags var det jobb men jag tyckte bara det var mysigt. Vi fick en jättegod kyckling curry gryta till lunch som jag måste testa hemma någon gång. Jag har alltid varit ganska negativ till curry sedan skolmatscurryn men jag har en känsla att jag fått helt fel uppfattning om kryddan. Borde nog testa lite curry recept i framtiden...
 
Idag har det varit full rulle hela dagen, nu är nog första gången jag suttit på hela dagen känns det som! Jag älskar mina fixar söndagar med listor, planering inför veckan och städning. Så mycket energi! Jag började morgonen med en härlig promenad i solen, sedan kunde jag inte sitta still medan jag kokade äggen till frukosten så jag dammsugade hela lägenheten :)
 
Efter frukosten bar det av på en bilutflykt till Bromma. Det finns massa affärer och en galleria precis bredvid Bromma flygplats så vi ville dit för att titta i en stor djuraffär (vi och vi...jag mestadels :D). Det var minst sagt spännande att köra. Jag fick testa farthållaren som jag måste säga är det bästa någonsin! Slippa trycka på gasen hela tiden utan kan vila benen och behöver inte oroa mig att jag ska hamna över hastighetsgränsen, lyx. Sedan hade såklart halva Solna/Bromma gjorts om till en arbetsplats så kartor och körfält stämde inte alls...det var total panik och vi körde fel på ett antal ställen. Oh, fick även testa en parkeringsskiva. Jag visste inte ens att vi hade det i Sverige.
 
Väl i Bromma blev det storshopping i djurbutiken Zoomarkad. Vi köpte massa blötmat och så blev det en ny kattsandlåda i XL storlek. Vi tror Hunter behöver lite mer utrymme där inne så det blev en Cat It Jumbo. Sedan tittade vi runt lite i olika butiker och tog lunch på en jättefint café som heter Garden. Jag tog en ceasarsallad och det var nog den bästa ceasar salladen jag testat hittills!
 
Sedan vi kom hem har jag fixat den nya sandlådan, lekt med katterna, bakat, lagat frukost, luncher och middagar för nästa vecka och förberett alla gymkläder. Tror jag kommer däcka direkt när jag går och lägger mig!
 
Goda lördagslunchen! 
 
 
 
 
Hade varit kul att ställa de bägge låderna bredvid varandra så man kan se storleksskillnaden.
 
Lunch jag ska testa nästa vecka. Jag har gjort eget wraps bröd med spenat. Ser fram emot det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0