Fredagen och löparknä

Fredagen började med en lyxig VIP morgon shopping på HM. Älskar dessa shoppingmorgonar! Man kan hitta så mycket basplagg där inne och då passar jag på när det är 20 procent. Jag hade två stora påsar med kläder in i omklädningsrummet och tyckte jag sållade bort ganska bra tills jag hade en liten påse kvar. Det är ju fortfarande dyrt så tur att de inte har det så ofta men jag kom därifrån med nya jeans, tröjor och lite träningskläder. 
 
På eftermiddagen hade jag äntligen min tid hos sjukgymnasten. Jag passade på och tog en powerwalk/jogging dit men nu blir det ingen mer jogging på någon vecka. När jag berättade om symptomen var hon nästan helt hundra på att det var löparknä. Jag har visst mycket svagare vänsterben än höger så jag börjar lätt vrida in vänsterknät vid ansträngning och det händer nog när jag blir trött när jag springer också. 
 
Jag var rätt ute med stretchning och foamroller men nu ska jag fokusera på det mera. Det blir stretchning, foamroller och styrke/balansövningar för stuss och knä varje dag i tre veckor. Jag ska göra övningarna framför spegel och fokusera på att ha knät rakt när jag gör dem. Efter någon vecka får jag börja springa igen men då ska jag stretcha innan och efter och sluta direkt när jag börjar få känningar. Löparknä handlar ju om att den stora muskeln från höften ner till knät drar ihop sig och blir för kort och då blir knät irriterat så jag ska satsa på att dra ut muskeln så den blir längre. Får hoppas det hjälper!
 
På kvällen var det födelsedagsfest och jag är stolt att säga att jag lyckades hålla mig från allt snacks och fyllemat! Jag kan inte säga att chipsskålen inte såg lockande ut men jag hade köpt med mig en god Loka Strawberry Icecream som jag smuttade på och så tog jag ett halvt glas vin. När jag blev hungrig åt jag en Nakd bar, testade en ny smak som hette Cocoa Orange, supergod! Smakar som den där stora byttan med apelsin, choklad och vanilj glass som jag älskar. Måste köpa mer av den (baren då alltså :))! 
 
Det blev inte en lång kväll för jag var supertrött efter knappt fem timmars sömn natten innan...måste se till att skärpa mig med sömnen.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0