DMC avklarat

Nu har vi äntligen spelat igenom nya DMC! Jag var lite rädd att vi aldrig skulle hinna/orka starta igen så det bara skulle bli ett av flera halvgenomspelade spelen vi har i bokhyllan. Men vi klarade det! Jag märker dock att jag inte är lika bra på hack n slash som jag var när jag var yngre. Man får ju alltid ont i handleden och tummarna när man spelar sådana spel men nu fick jag pausa vid varje fight för min handled krampade och låste sig när jag spände mig så jag kunde inte ens trycka ner knapparna. Tror jag behöver lite daglig spel "träning" :P
 
Jag är fortfarande väldigt glatt överraskad över spelet och tycker de gjorde en bra re-boot/fortsättning på serien. Jag hade velat att den kunnat vara lite mer minnesvärd men i överlag var story, gameplay och speciellt bossar bra. Känns som mycket tid och hårt arbete har legat bakom det och det syns verkligen. 
 
Sedan håller de säg väldigt bra till legacyt och vi som kan storyn vet vad som kommer hända och vilka story twists som finns. Det var en bossfight där jag bara satt och log för de hade fått fienden exakt rätt från Devil May Cry 3, sådant gillar jag! Och en sak de faktiskt gjort bättre än föregångarna är att berätta storyn, den här gången berättas den tydligt istället för att man ska gissa och läsa böckerna för att få ihop det hela. MEN...det största minuset är fortfarande Dante. Jag saknar originalet :/
 
Jag hoppas i alla fall det blir fler DMC spel, oavsett vem det blir som gör dem. Bara de håller måttet och fortsätter storyn framåt nu när vi sett början igen. Nä, nu blir det mer Bioshock Infinite för mig, jag har redan spelat mer än fem timmar och är hooked!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0