Skogstur

Jag har precis kommit hem efter en uppfriskande joggingrunda i Stadsskogen. Det var Frida som tipsade att det fanns en fin skog så nära stan så jag var sugen att testa.

Det var hemska uppförsbackar hela vägen dit och tog ett tag att hitta en cykelparkering men det var jättefint när jag väl började springa. Däremot tog det mig nog en kvart att sluta tro att någon skulle hoppa på mig bakifrån, rånmörda mig och dumpa mig i någon buske. Sedan skulle någon stackare som rastade hunden hitta mig någon dag senare. Jag glömde mitt ID kort så jag sa till tibbe att ringa sjukhusen om jag varit borta för länge. Säger detta något om hur paranoid och lättskrämd jag är??

Sprang i alla fall två varv med massa små backar och som tur var var det fler löpare ute. Kändes jätteskönt och blev 5,26 km på 39 min. Men jag märkte att det är en helt annan sak att springa där än i platta fålhagen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0