Lilla tjejen är vuxen nu

Här är man då aldrig uttråkad för det är alltid något som händer. Igår kväll var Yuki lite mer pratglad än vanligt när jag kom hem men jag tänkte inte mer på det utan gav dem mat, åt och gosade med dem lite. Jag började somna till i soffan när jag hör henne tjuta i hallen som vanligt (hon går alltid och pratar för sig själv). Sedan börjar hon gå fram och tillbaka och börjar kurr sjunga och lägger sig vid Hunter och rullar sig. Stackarn förstår ingenting utan gömmer sig bakom mig. 
 
Efter ett tags sjungande gör han ett väldigt väldigt tafatt försök att inte direkt sätta på henne utan mer dominera henne. Istället för den vanliga leken skjuter hon upp baken i luften, börjar trampa med bakbenen och spinner högt. Hunter blev ju helt förskräckt :) 
 
Vet inte om det är något förlöp eller hennes första riktiga löp (hon är väldigt sen, nästan 1,5 år gammal) men hon är väldigt tyst av sig utan går mest och sjunger i omgångar. Hon håller fortfarande på ikväll men hon sover och äter som vanligt. Kanske är lite mindre kelig men förutom ett par sångstunder då och då är allt som vanligt. Därför känns det mer som ett litet förlöp för jag har hört att de ska vara riktigt högljudda och hålla på hela tiden. 
 
Så vitt jag vet är det bäst att låta dem löpa helt första gången så blir inga p-piller för henne (även om det nog ändå skulle vara onödigt för ganska svårt att stoppa ett pågående löp). Blir spännande att se om det är dags att boka kastrering eller leta efter en stilig hane. 
 
Hittade den här bilden från veckan vi tog hem henne. Hon ser ut som ett litet troll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0