Det där med ekonomi

En av mina starka sidor är att sätta upp planer och mål men av någon anledning så är jag ganska dålig på att planera min ekonomi. Hade varit perfekt om Isabella Löwengrips bok hade kommit ut nu men eftersom det kommer dröja ett år så behöver jag göra något åt det själv nu. Jag slösar aldrig men jag har en förmåga att glömma av vad som är planerat som jag behöver spara pengar till och ibland kan det leda till att jag har väldigt lite pengar kvar i slutet av månaden. 
 
Nu vet jag att oktober kommer bli en väldigt dyr månad så det gäller för mig att hålla inne med onödiga utgifter! Planerade utgifter:
  • Köpa ett nytt paket med körlektioner (this is gonna hurt...)
  • Frisör
  • Reseutgifter till kattutställning, chokladmässan och lidingömässan (gärna köpa något där också)
  • Tandläkare
Kanske borde ta lite tid i helgen att fundera ut någon plan. Det är ju en del hemma som behöver köpas nytt också. Sedan vill jag ju spara till en fin bil så jag kan använda mitt körkort när jag får det :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0