Väntar

Det känns som det jag gör just nu. Jag bara väntar och väntar på att få höra något mer om hur allt går med testresultaten för Yuki. Ibland skickar jag ett mail för att se hur det går men nu har det gått ett tag sedan jag fått något svar. Så jag bara väntar...Känns lite som allt är "on-hold" just nu och jag kan inte göra några planer eller längta till något. 
 
Det jag har haft tid till är att fundera hur jag ska göra om Yuki visar sig ha blodgrupp B. Det finns några alternativ:
  1. Avla på henne ändå och antingen hitta en B hane eller separera henne från sina kattungar det första dygnet
  2. Köpa en avelshona eller bli fodervärd
  3. Lägga alla avelsplaner på hyllan och se vad som händer i framtiden
Alternativ 1 är bra från min synpunkt eftersom jag får testa och se om avel är något jag vill hålla på med och vi ser hur det fungerar med allergin. Däremot är det lite själviskt gentemot Yuki och rasen eftersom det kommer vara jobbigt för henne att inte få se sina kattungar i början eller så kan jag enbart sälja katterna som sällskap.
 
Alternativ 2 skulle kunna fungera men kommer katterna acceptera en till katt? Kommer det fungera med allergin? Det kommer även ta ett år minst innan hon är redo för avel så det är verkligen långsiktiga planer. Sedan finns ju ingen garanti att det verkligen kommer gå att avla på henne då.
 
Alternativ 3 är väl det mest logiska men även det jag vill minst. Men vem vet, det kanske räcker att åka runt på utställningar och se alla fina katter där istället.

Kommentarer
Postat av: Julia

Jag hoppas det löser sig för er. Håller alla tassar för er att det ska bli som du önskar !
Kram från oss

2012-10-20 @ 10:45:01
URL: http://minasibiriskakatter.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0