Ut och springa!

Idag kände jag för att komma ut och springa lite och det var riktigt fint väder med 14 grader och sol så jag tog på mig min tunna tröja och korta tights och begav mig ut. Orkade inte lyssna på musik så jag satte på en audiobok och började lyssna, brukar fungera väldigt bra om det är en bra bok. 
 
Idag handlade det inte om avstånd eller tid heller utan jag vill testa att ändra mitt sätt att springa. Jag började lite smått förra gången jag var ute och sprang men det är ganska svårt att ändra sin stil. Just nu springer jag med att sätta i hälen först och ta stora steg vilket jag tror är ganska vanligt men jag har hört/läst att det är bättre att sätta ner framfoten först istället. Kan dock säga att det är en himlans träning för benen att inte sätta ner hälen, första gången kändes det som att springa med högklackat men den här gången gick det bättre. Man känner sig lättare i stegen men man blir riktigt trött i benen och det är jättesvårt att springa snabbt. Antar att det krävs lite träning...
 
När jag var påväg hem ändrade sig vädret ganska snabbt och det började spöregna. Jag hittade ett skydd och fick packa ner min iphone (har inte riktigt råd att köpa femman ännu) och sedan var det bara att springa i spöregnet. Var helt genomblöt ner jag kom hem men telefonen klarade sig! Allt som allt blev det 9,33 km på 1h 22 minuter. 
 
När regnet kom

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0