Tredje avklarad!

Nu har vi äntligen spelat igenom Jake och Sherrys kampanj i Resident Evil 6. Absolut bästa hittills och det är nästan så jag önskat de gjort ett helt spel med bara dem. Jag gillar karaktärerna, de har bra personkemi och kampanjen har bra variation med bäst gameplay och det är mer så jag vill att resident evil ska vara. Det är kanske lite mycket på räls för min smak men jag fick äntligen tillbaka min handgun (thank god!) så jag var glad ändå :)
 
Tibbe körde Jake och jag spelade Sherry och det blev såklart en del skrikande och svärande men ingen frustration (förutom stackars tibbe som fick köra lite motorcykel). Blev också en del skratt, speciellt i en bana med en isig uppförsbacke som vi gled nerför jag vet inte hur många gånger men var ganska komiskt när man kunde se den andra glida förbi en liggandes som en snöängel. 
 
Nästan så jag var lite ledsen när kampanjen var över...hade velat se lite mer av dem men man kan hoppas de kommer vara med mer i kommande spel. Eller kanske få ett eget? De fick mig att tänka lite på Leon och Ashley i Resident Evil 4. Oh well, nu är det nästan över. Bara Adas kampanj kvar nu och sedan är vi klara!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0