Andra avklarad!

Igår blev vi äntligen klara med Chris och Piers kampanj i Resident Evil 6. Den var helt okej och blev bara bättre och bättre ju längre man spelade och slutet var ganska spännande. Inga spoilers men var ett ställe där man var tvungen att vara snabb och jag misslyckades i typ en halvtimma på samma ställe så blev en massa svärande och smälla kontrollen i soffan. Till slut så bara tittade vi på varandra och låg dubbla och skrattade för jag blir så extremt uppjagad av sådana paniktillfällen. Min tumme blev helt röd och hela armen pulserade av allt tryckande, det kallar jag intensivt spelande!
 
Det dåliga är precis som i Leons kampanj att det många gånger inte är logiskt, att de straffar spelaren med helt oförutsägbara saker, osynliga eller konstiga avblockningar och bristen av ammo. I skräckspel kan jag helt förstå att det ska vara ont om ammo men ett actionspel med flygande minibossar och snipers och så har man ingen ammo...varje gång jag hade mer än tre skott i min shotgun var jag överlycklig. 
 
Jag spelade Piers medan tibbe körde Chris vilket betydde att jag inte hade någon handgun eftersom Piers inte använder det. Mitt favoritvapen som jag saknade ganska mycket. Men jag blev glatt förvånad över slutet. Ska bli kul att köra Jake och Sherrys kampanj näst och sedan är det bara Adas kvar. Spännande!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0