Meshuggah

Igår åkte vi iväg till andra sidan av Los Angeles för att gå på konsert. Man får ta motorvägen (som är ganska läskig här), vi åkte sedan genom Beverly Hills och så kommer man ut på andra sidan. Svårt att gissa hur lång tid det tar men i alla fall en halvtimma.

Vi började med att gå på en väldigt fin och stor japansk restaurang (som när vi gick hade dörrvakt och sådant där avspärrningsrep). Jag smakade på lite sake och så åt vi en avsmakningsmeny som var supergod. En del av menyn var massa olika grillat på spett; typ kött, lax, räkor osv och det var verkligen hur gott som helst. Avslutades med sushi där jag hoppade över riset och bara åt fisken :)

Konserten var i en väldigt cool lokal. På utsidan ser det ut som ett stort skjul, helt i plåt. Insidan var ganska liten, hade lite barer och en okej stor scen. Svårt att gissa hur många som kan få plats där inne men tror inte mer än tusen. Vi lyssnade först på ett förband som jag tyckte var sisådär men Meshuggah gillade jag. Har inte hört dem innan och länge sedan jag lyssnade på metal så det var en upplevelse. Fick mig att tänka tillbaka på när jag var 16 år och vi gick på massa konserter i Musikens hus i Göteborg :)

Fick däremot ett rejält blodsockerfall och blev sådär iskall och trött. Sedan började kinderna brinna och jag svettades och började se mer och mer prickar. När jag kände att jag var påväg att ramla fick jag tag i lite vatten och fick sätta mig ute en stund. Försökte gå tillbaka men såg bara stjärnor så fick sitta vid utgången resten av konserten. Inte optimalt men ändå en bra konsert :)

Tryckte i mig massa choklad när jag kom hem så jag kunde sluta skaka och idag känner jag mig bättre. Vet inte om jag börjar bli gammal eller är känslig för socker men har märkt det ofta de senaste åren att om jag står för länge och det är varmt så blir jag svimfärdig.

Framsidan av lokalen. Hade gärna sett Ditas show nästa vecka :)


Ena sidan. En cool sak där var att de har valet parking till en konsertlokal, fast här måste man verkligen ha bil för att åka runt.



Kommentarer
Postat av: Frida

Sweet och creepy :D De verkar ha mycket coola shower på House of Blues. Har hört gott om de ställena innan :)

2012-05-07 @ 07:24:45
Postat av: Papá

Hej Sandra!

Tycker du ska alltid ha nåt sött i fickan och vatten till hands eftersom du har det lätt att få boldsockerfall. Därför är det extra viktigt att du är uppmärksamt på det. Roligt att konserten var bra. Ha de så gott.

Ana hälsar :)

2012-05-08 @ 08:04:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0