Förberedelser och nerver

Nu till helgen är det dags för våran första kattuställning någonsin! Jag har försökt intala mig att det är första gången, vi får lära oss av våra misstag och det kommer säkert gå bra men jag blir bara mer och mer orolig. Så mycket som kan gå fel! Tänk om katterna hatar det, de blir illamående på resan dit, får jättedålig bedömning, vi blir diskade...listan kan göras lång. Tror inte jag har varit så här nervös för något på ett långt tag. Jag är rädd att jag inte kommer förstå allt och missa när de ska upp för bedömning och inte förstå alls alla termer och sådant domaren kommer säga. Usch...jag tycker det är så spännande och vill verkligen det men är alldeles för nervös!

I helgen har jag förberett katterna så bäst det gått med mina få kunskaper. Jag tog i alla fall bort alla tovor och badade dem så nu är de förhoppningsvis fina i pälsen. Gick väldigt bra att både bada och föna dem även om de kanske inte tyckte det var det roligaste någonsin.

Det som är kvar nu är att packa allt vi behöver ha med oss, inte glömma ta med oss bekräftelsen och hoppas vi har turen med oss!


Kommentarer
Postat av: Papá

Lugnt och fint!! Du klarar av det utan några som helst problem. Vad skulle gå fel förutom allting? ;) Skämt å sido. Du klarar biffen det vet jag. Lämna nerverna hemma så de kan vila och fokusera på att lära dig och inte att tävla och gör det med glädje och för att det är skoj. Håller tummarna. Många lycka till-kramar :)

2012-03-28 @ 18:12:28
Postat av: Julia

Jag känner igen känslan, hur jobbigt som helst. Men när man klarat av det är det en underbar känsla :)

Tur att ni är 2 som kan hjälpas åt det är mycket värt.



Lycka till, det kommer gå kanon med så fina katter :)

Kram från oss

2012-03-29 @ 10:23:58
URL: http://minasibiriskakatter.devote.se
Postat av: Julia

Jag känner igen känslan, det är hur jobbigt som helst.

Men när man klarat det är det en underbar känsla :)

Tur att ni är 2, det är mycket värt speciellt med 2 katter :)



Det kommer gå super fint , med så fina katter kan det inte göra annat ! :)

Kram och lycka till från oss =)

2012-03-29 @ 10:31:22
URL: http://minasibiriskakatter.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0