Phantom of the Opera

Igår gick vi på musikal på Broadway på Majestic Theatre. Jag hade svårt att bestämma vad vi skulle se men en kollega rekommenderade Phantom of the Opera och då var det ett givet val. Jag älskade filmen och musiken är riktigt bra och så är historien ganska mörk så passar mig bra.

Min mamma jobbade på teater när jag var liten så jag växte upp med att gå på massa pjäser. Kom ihåg att vi hade biljetter att gå på Kristina från Duvemåla och jag var väl lite halvt intresserad men när min mamma sa till mig att vi kunde gå i pausen så ville jag stanna kvar. Var så spännande! En riktigt bra musikal med bra låtar.

Och det var samma med Phantom of the Opera. Riktigt bra gjord med bra skådisar och musiken är helt otrolig live. Förstår inte hur de får plats med all rekvisita på scen och vissa klipp/effekter de gjorde förbluffade mig. Jag var helt exalterad efteråt och nynnade på låtarna hela kvällen. Spelade inte ens någon roll att det spöregnade och att vi blev dyngsura när vi försökte hitta en taxi. Rekommenderas varmt om ni är i New York (tror den spelas också i London med Peter Jöback som the phantom)!


Kommentarer
Postat av: Sabine

Love it! Vore fantastiskt att se den på teater i en sådan stad :D. Bra val!

2012-06-13 @ 19:22:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0