Fler bilder från Central Park

Lägger upp några fler bilder från Central Park. Vi hade jättefint väder och sol den dagen så var perfekt att strosa runt i parken, äta picknick på en av de stora gräsplätterna och bara ta det lugnt. Blev en MASSA gående den dagen, tror vi gick i tolv timmar och mina fötter fick testa sin smärttröskel. Jag var för trött för att tänka mot slutet av dagen så på något sätt kändes det som en bra idé att gå alla 90 kvarteren hem...inte smart. 
 
Vi hann bara gå igenom halva parken, tror inte man skulle orka hela på en dag. Vill man uppleva så mycket som möjligt är det nog värt att åka igenom den med cykeltaxi eller häst och vagn. Man kunde hyra cykel också men man får bara cykla på de stora vägarna så vi tyckte det kändes tråkigt.
 
 
Man kunde hyra roddbåt om man ville.
 
Inte så ofta jag gillar att gå runt med en karta i handen när vi är på semester men efter att ha gått vilse två gånger fick jag ge upp.
 
 
 
 
Finns en minnesplats för John Lennon i parken. Är precis bredvid huset han blev ihjälskjuten utanför.
 
 
Såg förvånansvärt få ekorrar i parken. De finns överallt annars i stan.
 
Finns en liten damm som heter Turtle Pond. Gissa vad den är fylld av?

Kommentarer
Postat av: Sabine

Awesome! Jag ska också till New York någon gång och titta på söta ekorrar och sköldpaddor!

2012-06-29 @ 21:17:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0