Sherlock

När tibbe och jag var i göteborg senast och hälsade på min mamma så hamnade vi en kväll framför tvn och eftersom hon gillar brittiska deckare så fick vi helt enkelt titta på det också. Jag som verkligen avskyr dem hade svårt att fokusera och vred och vände på mig men det dröjde inte länge förrän jag var fast.
 
Det vi tittade på var ett avsnitt av brittiska "Sherlock" som handlar om Sherlock Holmes fast i en modern tappning. När vi kom hem var vi så nyfikna så det slutade med att vi tittade igenom alla avsnitten (finns bara två säsonger med tre avsnitt vardera) och jag kan generat säga nu att jag älskar den. Måste nog vara den bästa serien jag har sett på ett bra tag. Den är exakt så som Sherlock Holmes filmerna borde varit men misslyckades med.
 
Jag rekommenderar verkligen alla att se den! Avsnitten är lite längre än vanliga tv serier (en och en halv timma långa) men de är riktigt bra. Speciellt ett avsnitt av säsong två men jag ska inget säga. Finns dock en skådespelare som spelar över ganska rejält tyvärr i serien men resten är bra. 
 
Jag har hört att en ny säsong ska spelas in i början av nästa år när båda skådisarna är klara med The Hobbit. Martin Freeman som spelar Watson spelar ju självaste Bilbo och Benedict Cumberbatch som spelar Sherlock har rösten till Smaug och The Necromancer. Läste på filmfeber att det kanske blir en tredje hobbit film så hoppas det inte förstör planerna!
 
 

Kommentarer
Postat av: Tibbe

Soo... Let's talk about those dreams... ;)

2012-07-30 @ 22:14:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0