Hunter på diet - första två dagarna

Sedan vi kommit tillbaka från resan tog jag bort deras torrfoder och har enbart gett dem blötmat. De får mat tre gånger om dagen och än så länge har ingen klagat. Båda två mumsar på och nästan sätter fällben för mig när jag ställer ner maten. Veterinären rekommenderade att vi skulle testa "Mjau" blötmaten som är ett svenskt helfoder med lite kolhydrater. Det är väl ganska mycket vatten i det men det var bara bra för katterna och med tanke på priset så kör vi på det just nu. Jag räknade på det och det kostar mindre än en sjättedel av de vanliga märkena vi brukar köpa. Nästa vecka ska jag väga katterna för att se att allt går i rätt riktning så får vi se om något måste ändras. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0