Veckan i mat

Veckan har varit väldig intressant än så länge! Det är en utmaning att tänka på nya sätt och planera vad man ska äta i förväg. Bästa med LCHF är att jag aldrig varit hungrig i veckan utan snarare väldigt mätt så jag har inte alls haft samma sötsug som jag brukar ha. Skönt också att laga i princip all mat själv och inte köpa massa färdiglagat.

En nackdel jag har märkt när man avvänjer sig från socker är hur beroende man varit av det. Direkt när man kapar socker så försvinner så mycket av ens krafter, tror jag varit en skakig spagetti hela veckan :) Det ska bli bättre efter en vecka så det är bara att vänta ut det.

Tog lite bilder på det jag ätit i veckan, har varit supergott än så länge!

Lax med getost, serverat med blomkålsmos


Blomkåls och zucchini soppa med ostkex


Blomkål och olika skinkor med smält raclette ost

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0