Mission Impossible - Ghost Protocol

Ikväll var vi och såg nya Mission Impossible. Jag har gått och väntat på filmen länge så hade ganska höga förväntningar. Kan säga att från första scenen...okej, kanske andra så var jag fast och sedan var det högt tempo ända fram till slutet. Den var riktigt bra! Det var jättebra skådisar, bra action och rolig humor.

Jag brukar ofta ha problem med uppföljare eftersom de alltid ska vara större och bättre än föregångarna och till slut blir allt så rörigt att man inte kommer in i storyn utan bara sitter uttråkad. Roliga är att den här är större men bättre än föregångarna! Så himla många olika ställen, helt omöjliga uppdrag och vilket tempo. Vet inte om det är Brad Birds förtjänst men jag skulle nog kunna dra till och t o m ge den 4 av 5.

Charmiga med filmen också är att det aldrig går som planerat för Ethan. Han missbedömer avstånd och slår i sig rejält hela tiden och gör de mest farliga stuntsen men sköna är att han inte ska se snygg ut när han gör det utan grimaserar hejvilt. Sedan är det roligt hur mycket smartphone teknik de byggt in. Schyst med en app som pingar när en yrkesmördare är i närheten ;)

Sedan måste jag även nämna Mikael Nyqvist som spelar svensk terrorist. Tyckte han fungerade bra och var roligt att höra en del svenska men det är nog enda minuset jag har med filmen. Tyckte man fick veta för lite om hans motiv och han hade för lite dialog.

Ett måste att se på bio i alla fall!

Den här scenen var filmad i Dubai på den högsta byggnaden. Med Tom Cruise hängandes utanför fönstret, på riktigt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0