Nya LCHF produkter att testa

Idag var jag och hämtade ut ett paket med lite LCHF grejer jag velat testa. Blev mandel och kokosmjöl, en tacokryddmix (som i alla fall luktar hur gott som helst), kakao, fiberhusk och en påse med ost snacks. Så eftersom vi skulle ha spenatsoppa med ägg idag till middag tyckte jag det skulle bli jättebra med frallor till det.

Gjorde ett recept med bl a mandelmjöl, linfrön, ägg, grädde, brödkryddmix och toppat med sesamfrön. Var jätte enkelt att bara blanda ihop allt och slänga in det i ugnen. Var rädd att få den där skursvamp känslan som jag fick med det andra LCHF brödet jag bakade men det här var helt annorlunda. Hade mycket mer smak och konsistensen var nästan bröd. Helt klart godkänt!

Soppan dock var alldeles för vattnig...och jag tog ändå bara hälften av allt vatten man skulle ha! Fick rädda det med lite creme fraiche så det fungerande ändå. Första spenatsoppan jag nog ätit på mer än tio år, får testa lite olika recept tills jag hittar något bra.


Kommentarer
Postat av: Sabine

Vad duktigt! Att du orkar laga mat sådär är imponerande! Sån energi visar jag bara på bakverk, då jag äter dem dvs. ^^

2012-02-08 @ 10:27:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0