Fullspäckad dag

Idag har det varit en massa att göra. Läste på lite mer om kattutställningar, sedan blev det en del jobb och efter det massa fix i lägenheten. Städade hela lägenheten och packade upp det vi köpt. Tror jag spenderade en halvtimma med svordomar och tårar när jag skulle få upp en hylla i badrummet. Förstår inte varför man måste vara Hulk Hogan för att få ihop saker men var helt skakis i armarna efteråt. Men jag lyckades, alldeles själv också!

Efter det blev det bad för Yuki. Använde schampoo och ett finish schampoo så tog lite längre tid men hon var inte för besvärlig. Med skyddsutrustning klarade jag att göra det, själv också! Hade på mig strumpor, byxor och tröja som var helt genomdränkta efteråt men behövde inte vantarna den här gången. Hon är ju aldrig våldsam så hon attackerar inte mig men hon tjuter en massa och försöker ta varenda chans att komma därifrån. Värsta är när hon försöker klättra upp på mina axlar och använder klorna. Gäller att förutse hennes moves och blocka :)

När hon var klar använde jag min nya handduk som ska absorbera mycket bättre och det stämde verkligen. Gick mycket snabbare att få henne torr och sedan blev det föning och borstning. Sista finish blev lite antistat spray! Sedan släpptes hon lös och likt Tarzan så blir hon ju helt galen och springer sig torr. Hennes päls ser fin ut så hoppas mjällen försvinner.

Dagen avslutades med en jättegod broccoli gratäng och mys i soffan. Hoppas ni också haft en trevlig början på helgen!

Klar i badrummet och i full färd med att rengöra sig själv


Jättegod middag


Och mys i soffan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0