Fredagen i Göteborg

Fredagen hade jag planerat som våran lugna dag. När vi kom fram skulle jag visa tibbe göteborg från läppstiftet, äta lunch med min pappa, titta runt lite i butiker och sedan ha en mysig middag på en liten fransk restaurang. Blev tyvärr inte som jag hoppats eftersom min pappa blev sjuk och fick ställa in (krya på dig!) men resten hann vi med. Ni har redan sett lite bilder från läppstiftet men jag måste visa middagen. Så grymt god!

Jag hade googlat runt en massa innan och bokat bord på en liten fransk bistro/vinbar på en liten gata vid avenyn. Var ganska många som satt där och bara drack vin men vi slog på stort med tre rätters middag och en flaska vin att dela på. Till förrät tog tibbe escargots (sniglar) i vitlökssås och jag tog grodlår med chili. Jag trodde grodorna skulle serveras som bara lår, typ kycklinglår, men det var en halv groda från mage och nedåt. Kunde t o m se den lilla stackarns bak så fick lite dåligt samvete men det luktade så gott att jag var tvungen att testa. Smakar som en blandning mellan kyckling och anka. Var verkligen supergoda förrätter.

Till huvudrätt åt vi de största musslorna jag någonsin sett med pommes, moules-frites heter det på franska. Något jag verkligen rekommenderar att testa om ni någon gång har vägarna förbi Frankrike! Till efterrätt tog jag creme brulée som jag tyvärr var lite besviken på men jag är väldigt petig när det kommer till det (vet inte hur många jag testat i olika länder) och tibbe tog en jättegod choklad fondant.

Var en jättebra start på semestern!

Med bästa sällskapet på Bistro Merlot

Escargots


Grodlår med chili i vitvin


Musslor i vitvin


Så goda pommes....mmmm....


Massa vin!


Creme brulée


Chokladfondant, var riktigt rinnig i mitten. Precis rätt tillagad!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0