Paleo plättar

Till den här veckans frukostar ville jag testa något annat än ägg. Ägg må vara väldigt gott (speciellt med bacon!) men ibland känner jag för lite omväxling. Så den här veckans frukostar är plättar med äppelkrämen (ni kan hitta länken till receptet i ett tidigare inlägg), blåbär och jordgubbar. Himmelskt gott och känns väldigt lyxigt! Enda minuset är att jag tycker äppelkrämen blev lite för söt, tror jag ska testa med lite syrligare äpplen nästa gång.
 
 
Plättarna gjorde jag utefter ett LCHF recept men moddade lite. Om ni är sugna att testa är receptet:
 
4 ägg
1 dl kokosmjölk creamy
2 tsk fiberhusk
1/2 tsk vaniljpulver
kokosfett att steka i
 
Är bara att mixa ihop allt och börja steka. Jag hällde även i lite smält kokosfett i smeten men vet inte om det var nödvändigt. Jag gjorde mina i plättjärn och fick mer än nog för att räcka till en veckas frukostar. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0