Devil May Cry HD!!

Äntligen ska Devil May Cry HD collection släppas! Som jag längtat!! Man får 1an, 2an, 3an och 3an Special Edition i upp-pimpade versioner. Jag har ju egentligen alla redan...men att få dem till ps3an kan jag inte säga nej till. Det här var spelserien som fick mig att vilja jobba i spelindustrin så de betyder väldigt mycket för mig. Och jag var ju halvt förälskad i Dante när jag var liten (kanske är det lite fortfarande ;)) och sedan dess har jag alltid velat ha män med vitt hår. Tur att tibbe har vita strån i sitt hår :P

Jag har alla spelen, planscher, böcker, animeserien, serietidningar och figurer. Har jag någonsin en del pengar över så har jag alltid önskat mig de riktiga devil may cry 3 figurerna som capcom gjorde. De är riktigt fint gjorda men de är svåra att få tag i. Har även en dröm om att få tillverkat hans svärd Rebellion och pistolerna Ebony och Ivory och sätta upp på väggen men det skulle kosta massa tusenlappar så kommer väl aldrig att hända.

När jag spelar den här gången ska jag äntligen spela igenom hela ettan själv, tvåan ska jag ge mig tusan på att lyckas döda huvudbossen och kanske kanske spela som Lucia också och trean ska bli kul att visa för tibbe som inte spelat den. Vill även spela special edition och köra som Vergil men jag var lite besviken att capcom bara körde dantes bit med vergil istället för att visa hela vergils historia till varför han blev som han blev. Allt förklaras bättre i böckerna men tycker de borde visa mer av det i spelen också.

Vill ni köra RIKTIGT bra gjorda action spel med GRYMMA kontroller och bossar så rekommenderar jag detta varmt! 3an är absolut bäst (även om egentligen gameplayet var snäppet vassare i 4an) men det gäller att ta spelen med en nypa salt och ett öppet sinne för humorn kan vara lite för japansk för vissa. Men passar perfekt för mig :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0