Rolig helg!

Den här helgen har varit jättekul och har varit skönt att kunna koppla av lite och se sig runt i LA. LA på dagen ser väldigt annorlunda ut än natten och på dagen ser stränderna jättefina ut och det är inte lika läskigt att gå runt ;)

Lördagen började vi med att åka till shopping gågatan här i Venice. Den känns inte större än den vi har i Uppsala men finns många intressanta och roliga butiker. Jag tittade på en massa kläder och även lite roliga småprylar och skor. Såg ett par svartvita converse som gick ända upp till knät med massa spännen som jag var lite sugen på men känns mer som det skulle passa en tonåring. Hehe, ja, så gammal känner jag mig nu :)

Jag köpte lite underkläder på Victorias Secret, det är ingen billig butik men de har riktigt fina underkläder. Tyvärr så tyckte inte mina kollegor det var lika kul att shoppa så jag hann inte prova så mycket men lite fick jag tag på. Hann även gå igenom Forever 21 som är rena himmelriket! Det är typ som HM; massa kläder, skor och smycken som kan vara riktigt fina och billiga. Önskar verkligen de kommer öppna en affär i Sverige också!

Efter shoppingen åkte vi till Universal City för att testa King Kong riden men de hade redan stängt så vi gick runt i butikerna där och tittade på allt som hände. Sedan åt vi en jättegod middag och drack öl på en restaurang där och innan vi åkte hem så köpte jag en påse med färska minidonuts :) Mmmmmm....

Idag har vi mest jobbat men vi var nere ett tag på stranden i Venice (superlång sandstrand!) och tittade på alla galna och annorlunda folk. Finns väldigt många "läkare" också som säljer medicinisk marijuana i små butiker och sedan affärer bredvid dem som säljer vad det nu heter man röker dem i. Fanns t o m en med hello kitty :)

Jättebred och fin strand de har!


Vi var ute på en känd pir. Något om att det var här route 66 slutade...


Strandgatan i Venice. Massa småbutiker och gatuförsäljare


Min shopping! Kan visa senare i veckan :)

Kommentarer
Postat av: Tibbe

I can tell this looks a liiiiittle more appealing than Uppsala right now :)

2011-10-18 @ 23:41:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0