Söndagen

Brukar ni också planera att göra en sak en dag och vid slutet av dagen har man gjort något helt annat? Händer mig hela tiden :P Hade tänkt spela hela dagen idag men istället så gjorde jag massa hemmasysslor som behövde göras. Blev dammsugning av hela lägenheten inklusive gardinerna vilka var helt gråa av katthår längs golvet och fönsterbräderna...Sedan blev det lite intervall löpning ute. Eller blev en blandning av gång, joggning och sprinta. Var väldigt skönt med vinden som svalkade men jobbigt med all pollen. Eftersom jag var tvungen att andas så snabbt så lät jag nästan som en pipleksak efteråt.

Väl hemma blev det ansiktsmask och ett avkopplande fotbad. Men man hinner inte vila för länge, fick sätta igång med att laga luncher, baka och fixa mat. Men gott blev det! Gjorde ett recept från Leila; äpple och kanelmuffins med smultäcke. Till middag blev det en improviserad pastasås med musslor, räkor, zucchini, tomater, paprika, svamp och vitlök i vitvinssås.


Blev lite fler muffins än det stod...




Blev gott med vaniljsås till

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0