Lärde Hunter ett trick

Ett trick som inte riktigt var planerat. När jag bakade i söndags så ställde jag fram pallen för att kunna nå sockret som var högst upp i skåpet ovanför diskbänken. Jag tog ner sockret och använde det för pajen, när jag vände mig om så kan ni gissa vem som stod med baktassarna på pallen och framtassarna  på diskbänken :) Jag bara log åt det och vände mig om. När jag vände mig igen var han redan uppe på diskbänken och höll på att nosa runt i den smutsiga disken. Jag lät honom nosa runt lite och lyfte sedan ner honom.

Lite senare hörde jag en duns och vände mig om igen. Nu hade han lyckats hoppa upp från golvet till diskbänken. Alldeles själv! Lite stolt var jag men samtidigt vill jag inte att han ska vara där. Lyfte ner honom men när jag lagt mig i sängen så hörde jag en kastrull ramla ner och gissa vem som varit uppe igen :P

Igår morse när han hade sin vanliga crazy moment sprang han runt som en galning och tog sats från sovrummet och hoppade upp. Välte inget dock...vilket han gjorde senare. Kattgräset låg upp och ned på golvet när Tibbe hittade det.

Antar att han skulle lärt sig det förr eller senare...önskar bara att det varit senare :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0