Förra veckan

Förra veckan hände en del! Trodde jag skulle ha massa dötid eftersom Tibbe var bortrest men tiden gick ändå ganska snabbt. Tror det var för att jag såg till att hitta på saker så jag inte bara skulle sitta hemma och äta godis och tycka synd om mig själv ;)

I tisdags så var Frida över och hälsade på lilla Hunter igen. Han är i tonårsfasen nu så han gör såklart allt han inte får göra och kan vara ganska hårdhänt när man leker. Vi lagade mat tillsammans och satt och pratade hela kvällen, var jättetrevligt! Hoppas nu bara hon vågar komma över igen..

På onsdagen gick Frida och jag och åt en jättegod hamburgare på Bullit, älskar verkligen deras hamburgare! Till det måste man såklart beställa deras mozzarella sticks...mmmmm....Efteråt gick vi och såg nya Pirates 4. Den var helt okej, lite trög i början men när de träffade på sjöjungfruarna blev det bra. Helt klart underhållande och gillar man serien så är den värd ett besök!

Fredagen var sista fredagsölen på jobbet. Stannade på jobbet ett par timmar och pratade och sedan mötte vi upp Henrik och åt lite god sushi. Kvällen avslutades vid ån där vi hängde tills det blev alldeles för kallt. Lördagen var jättetrevlig, mötte upp Frida och Didrik och så åkte vi runt lite och shoppade. Blev såklart en del kattprylar till Hunter, tror jag skämmer bort honom en del :) Köpte äntligen ett flexikoppel så till helgen ska jag ta ut honom lite så han får nosa runt. Nu när det varit så blåsigt i veckan så tycker han det är alldeles för läskigt att vara på balkongen. Efter shoppingen följde jag med dem hem och fick äntligen träffa lille Vilde! Gud va söt och snäll han var! Och så liten :) Blev såklart en del busande och gosande men det är så svårt att motstå. Till middag fick jag grillade hamburgare med klyftpotatis och blåbärspaj till efterrätt, jättegott!

Söndagen var bara till för att städa och göra ordning lägenheten så det skulle se fint ut när Tibbe kom hem. Diskade, tvättade, städade och lagade mat och bakade...tror jag höll på mellan åtta på morgonen och ett på natten. Hann inte med allt men blev ganska fint i lägenheten ändå, gjorde det viktigaste så inte Tibbe skulle känna att han var tvungen att städa upp det första han gör när han kom hem. Blev en massa gott också så han har lite att tugga på medan jag är på jobbet den här veckan.

Söta Vilde!


Jättegoda grillade hamburgare


Hunter hjälpte mig att tvätta


Lagade lunch till mig för veckan, svamp och räkor i currysås (enda curryn jag gillar)


Kladdkakegodis med kokostäcke


Blåbärssmulpaj



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0