Små små framsteg

Nu har lillan varit hos oss i två dagar och det går lite framåt. Hon vågar själv gå runt i lägenheten och hoppa upp överallt hon når men hon tittar sig alltid runtomkring först, vilket är helt förståligt eftersom Hunter följer henne som en igel. De är fortfarande inte vänner men nu verkar Hunter inte fräsa på henne längre utan vill mer leka. Fast han vill visa att han är dominant och trycker ner henne och biter henne i nacken. Stackarn gnyr och fräser åt honom och själv vill man ju bara lyfta upp henne och schasa bort surgubben men jag har läst att det är bäst att låta dem vara. Man får väldigt dåligt samvete dock :S

Dåligt samvete är nog ordet som kan sammanfatta de senaste dagarna...plus oro. Jag är hela tiden orolig att Hunter känner sig åsidosatt eller att lillan inte kommer te sig till oss. Och varje gång de ger sig på varandra så får jag så dåligt samvete för henne som måste genomgå detta precis när hon flyttat från sin mamma och stackars Hunter som blir straffad hela tiden för att han försvarar sitt revir.

Men som sagt, vi har sett en del framsteg. Idag kunde de äta bredvid varandra utan att ge sig på varann och Hunter var jättesnäll och snodde inte hennes mat förrän hon var klar och gått därifrån. Sedan får jag klappa henne mer och mer och idag fick jag äntligen höra henne spinna!

Hon är verkligen mycket mindre i storleken än Hunter var när vi fick ta hem honom men hon är mycket modigare. Hon lyckades klättra högst upp i klösträdet efter en dag vilket tog Hunter flera veckor innan han vågade. Sedan vågade hon t o m sno Hunters sovplats högst upp på garderoben i sovrummet :)

Jag har märkt skillnad på Hunter också. Förutom när han ger sig på henne så är han mycket lugnare och mycket keligare. Idag har han hoppat upp i knät flera gånger och vill bli klappad. Jag hoppas hon också kommer bli kelig men jag tror inte hon kommer bli lika gosig som Hunter. Men just nu tränar jag henne på att bli buren och gosad med så jag hoppas hon börjar gilla det!


Haha, ser ni att lillan ser helt osykldig ut medan man kan se hur grinig Hunter är?


Sömntutan


Två väldigt hungriga katter

Kommentarer
Postat av: Frida

Jäklar vilken min han har på andra bilden... "You're in my sofa stealing my attention".



Hon ser verkligen oskyldig ut. Härligt att ni ser framsteg!

2011-06-14 @ 21:31:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0