Ny familjemedlem!

Imorse åkte vi äntligen till Stockholm för att hämta hem vår nya familjemedlem. Har varit en lång väntan så jag var väldigt nervös och förväntasfylld men allting gick bra. Så nu kan jag äntligen presentera Mynta! Hon är en sibirisk katt precis som Hunter och kommer förhoppningsvis bli Hunters BFF. Vi har känt av att han skulle behöva lite sällskap och speciellt en lekkamrat som kan ränna runt med honom och välta ner inredningen :)

Vi fick skjuts av Frida och Didrik (tack så jättemycket för hjälpen!) och Mynta fick sitta i kattburen. Däremot började hon pipa direkt när vi började köra och hon såg så rädd ut. Hände samma sak med Hunter så vi gjorde precis som vi gjorde med honom och tog ut henne ur buren. Då lugnade hon ner sig direkt och sov mestadels av resan.

När vi kom hem så var det dags att presentera henne för mannen i huset. På något sätt hoppades jag att det skulle gå bra direkt men så var inte fallet. Hunter började morra och fräsa efter att ha nosat på henne, blev nästan lite chockad för jag har aldrig hört honom låta så innan. Stackars Mynta gömde sig i hallen i skohyllan och där var hon fast ett tag för Hunter vägrade att flytta på sig.

Efter ett tag och en förflyttning av Hunter så vågade hon sakta utforska vardagsrummet. Hon var så rädd! Hunter var också försiktig när vi hämtade hem honom men det var inget emot henne, hon var så försiktig, ryggade undan om man försökte röra henne och sprang och gömde sig under soffan för minsta ljud eller rörelse. Stackars liten :(

Hunter satt fortfarande som en igel på henne och bara fräste och buffade på henne hela tiden men efter ett tag så fick hon nog och började fräsa och morra tillbaka. Jag har aldrig hört något så litet morra så högt! Hunter blev helt paff och började hålla sig på avstånd och se sur ut istället. Girl power säger jag bara ;)

Jag började dock bli orolig på kvällen eftersom hon varken ätit, druckit eller gått på toa så för natten har vi bestämt att vi delar på oss. Just nu sitter jag på soffan och har Hunter med mig så får Mynta vara i sovrummet med Tibbe. Direkt när jag delade på dem så blev hon helt orädd och utforskade rummet och både drack vatten och gick på toa. Hon fick en temp toa i min fina Jimmy Choo skokartong också...

Det är väldigt sent nu och dags att sova! Hoppas allt går lite bättre med dem i morgon men det kommer nog ta lite tid. Vi är i alla fall jätteglada att ha fått ta hem denna lilla sötnos! Får se hur vi gör med namnet sedan...

Sorry för det mega långa inlägget, eller kanske bra sömnpiller? :P God natt!

Hemma hos Kerstin innan bilresan hem!


Hon låg hos mig i hallen ett tag när vi kom hem...


...och gömde sig i skohyllan.


Sedan slocknade hon i soffan.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0