Midsommar

Hej hej! Har ni alla haft en trevlig midsommar? Var väl inte så värst fint väder men det regnade inte i alla fall :)

Vi tog det ganska lugnt här, jag spelade lite witcher, jobbade lite och sedan fixade vi i ordning en god midsommar middag! Och för första gången någonsin så cyklade jag till jobbet, ganska stolt över mig själv :) Det kanske inte låter så imponerande men de som känner mig vet hur usel jag är på att cykla och jag hatar att cykla i trafik. Men igår var en perfekt dag eftersom det var helt dött i hela stan...absolut inget öppet och knappt några bilar.

Middagen igår blev riktigt god också. Det blev förrätt med lax, sill och ägg och till varmrätt gjorde vi pannbiff med färskpotatis och gräddsås. Testade tre olika varianter av pannbiff; en batch på vanliga receptet, en med en äggula i smeten och en som hade äggula men de var rullade i ströbröd innan de stektes. Alla tre var riktigt goda! Märkte att äggula fick dem att hålla ihop sig bättre och ströbrödet gav en god crunchynes till dem. Till efterrätt blev det äppelsmulpaj med vaniljsås, mmmmm....

Stackars Hunter var så förväntasfull när jag lagade maten. Blev lite hackad lök över som jag la på en litet fat och skulle lägga in i kylen. Då trodde ju han att jag fixat i ordning något till honom och började gå runt benen och jama. Fick ge honom och Yuki en meat stick att dela på så de blev glada :)

Hoppas vi har lite majonäs kvar för då blir det rostat bröd med bannbiff och majonäs till lunch, mums!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0