Pasta med lax, spenat och tomater

I fredags åt vi en jättegod middag och jag bara känner att jag måste dela med mig av receptet. Det stod att receptet är för fyra personer men det håller jag inte med om. Absolut max tre portioner enligt mig annars måste man ta något till det. Rekommenderas varmt!


Ingredienser
4 port

200 g papardelle eller annan pasta, ev. glutenfri
12 bitar soltorkade tomater
75 g färsk spenat
250 g laxfilé utan skinn och ben
2 tsk olja
12 halverade körsbärstomater
2 dl lagalätt eller låglaktosalternativ
salt, peppar

Så här gör du

1. Blötlägg och strimla tomaterna.
2. Koka pastan enligt anvisningar på förpackningen.
3. Skölj spenaten och skaka av vattnet. Lägg bladen i en het torr stekpanna och vänd runt tills de fallit ihop och det mesta av vattnet ångat bort. Lägg över på en tallrik.
4. Skär laxen i ganska stora bitar. Stek dem hastigt i oljan.
5. Lägg i tomater och spenat och häll över grädden. Koka upp och vänd försiktigt runt. Smaka av med salt och peppar.
6. Lägg upp pastan på varm tallrik och skeda såsen över.
Servera med en blandad sallad.

400 kcal per portion

Receptet hittade jag här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0