Kan knappt gå längre

Imorse var jag sugen på att ta en liten joggingrunda så efter att ha ätit frukost och läst igenom Sofis mode så bar det iväg. Såg mulet ut men direkt när jag började jogga så kom solen fram, sedan var det soligt ett bra tag. Men det gick bra ändå! Var jättemysigt att lyssna på musik och springa i små bostadsområden och se folk sitta i sina trädgårdar. Har skaffat en bra app till iphonen också som säger till mig var femte minut hur snabbt jag springer, hur långt och hur länge. Jag är fortfarande jättelångsam men lyckades jogga i 52 minuter och kom 6,17 km.

Tibbe mötte upp mig med våra cyklar när jag var klar och sedan fortsatte vi på cykel en bit utanför uppsala. Kändes verkligen som vi kommit till landet för det var bondgårdar, hästhagar och katter som sprang runt på grusvägar. Tyvärr började det blåsa alldeles för mycket så vi cyklade hemåt. Kan säga att jag knappt orkade trampa mot vinden men till slut kom vi hem ändå. Visade sig att jag varit ute i tre och en halv timma!!

Vi var båda väldigt hungriga så det blev en jättegod omelett (ehmehm...snarare äggröra) med kyckling, svamp och feta och sedan däckade jag. När jag vaknade såg jag att jag fått en ful bränna längs ena armen och axeln :( Får se till att ta på solkräm utifall att hädanefter.

Nu sitter jag i soffan men det är snart dags att lägga sig. Vi kom alldeles nyss hem efter att ha sett den nya Harry Potter filmen på bio. Den var bra...fin avslutning på hela serien. Tur att jag inte hade på mig smink heller för det var lite sorgligt att säga adjö till tio år.

Har ingen bild från idag att visa så istället får ni se min nya mugg! Jag tycker den är supersöt :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0