Lilla Bodde!

Vi har funderat länge på att skaffa katt men eftersom vi båda är allergiker så trodde vi inte det skulle bli möjligt. Men för ett år sedan fick jag nog och började söka runt efter alternativ och på så sätt hittade jag den Sibiriska katten. Det är en ras som många allergiker tål (inte alla dock!). Vi besökte då så kallade testhem där man kan gosa med katterna och känna av lite hur det känns och för oss gick det bra!

Vid det tillfället hade vi ingen egen lägenhet så vi la allt på hyllan ett tag. Förra våren fick vi äntligen en lägenhet och efter att vi satt oss tillrätta började vi leta efter vår alldeles egna katt. Kan säga att det är en populär ras med vad enligt mig känns som ganska få uppfödare. Fast jag är inte så insatt i kattavel ;)

Det tog ett tag att hitta uppfödare som både hade kull och fanns i närheten. Men efter mycket letande hittade vi S*Stimics i Trosa och när vi besökte dem fastnade vi direkt för lilla Bodde. Han är ett otroligt litet charmtroll och kelig sömntuta :) Jag kan inte tacka dem nog för förtroendet!

Efter vad som kändes som en längre evighet fick vi hämta hem honom igår. Så får jag äntligen presentera lilla Boddington, eller Bodde som vi kallar honom för tillfället (två första bilderna från S*Stimics):

En månad gammal!


Två månader


Imorse, tre månader gammal. Notera att han ligger och kramar om Tibbes fot :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0