Leilas knäckiga äppelkaka

En av tibbes julklappar blev en liten överraskningsfika när han kom hem igår. Han kom inte hem förrän midnatt så blev en väldigt sen fika men han var hungrig efter allt resande så det passade bra ändå. Jag testade ett recept från Leilas söta jul; "Knäckig äppelkaka med råkräm" och den var supergod och lätt att göra!

Tror jag hade i den lite för länge i ugnen för den blev lite knaprig i kanterna men den var seg och god i mitten. Till nästa gång dock ska jag halvera mängden socker i grädden för kakan i sig är väldigt söt så det blir lite av en overload. Men alla här verkade uppskatta den i alla fall!

Så här såg kakan ut innan den åkte in i ugnen


Har man råkat packa ner morteln så får man ta det man hittar :)


Vaniljkrämen (räcker att göra halva receptet i framtiden)


Kakan efter ugnen. Var jättestolt att jag för en gångs skull inte hade sönder den!


Klar att äta! Receptet kan ni hitta här. Avsnittet när hon lagar det finns även på tv4 play.


Kommentarer
Postat av: tib

Det var SÅ gott! Can't get enough :)

2011-12-29 @ 19:36:16
Postat av: Sabine

Åh det låter underbart!! :D Jag tycker faktikst knäck passar bäst i sällskap med annat gott och inte ensamt ^^. Måste testa nångång!

2011-12-29 @ 21:17:17
Postat av: Frida

Ååååååh... Man blir ju sugen bara man tittar på den! Måste testas!

2012-01-02 @ 07:17:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0