Captain America

Nu ligger jag i sängen och ska strax sova, är måndag imorn igen och tillbaka till jobbet. Tänkte jag bara skulle berätta lite snabbt om kvällen först. Vi hade tänkt äta hamburgare men när vi kom dit hängde det en liten lapp i fönstret där de stod att de var på födelsedagsfest så restaurangen var stängd tills på tisdag! Snacka om snopet...men vi bestämde oss snabbt för att äta god pizza på tavernan istället. Gott det med :)

Filmen var förvånansvärt bra. Säkert många som skulle säga annorlunda men jag älskar lättsamma actionfilmer så den passade mig. Coolt också hur de har löst filmen i början med vad jag tror är likande benjamin button effekter eftersom karaktären är jätteliten i början och super biffig i resten av filmen. Jag gillade huvudrollsinnehavaren också, han passade verkligen för rollen. Jag skulle säga att det var en sevärd film med bra skådisar och ja...hmm, well...underhållande i alla fall. Hade de bara klippt bort en bit i mitten som kändes alldeles malplacerad och som en reklamfilm från en dålig actionrulle från 80-talet så hade den blivit mycket bättre.

Om ni går och ser den, stanna kvar efter eftertexterna! Först så visar de en extra slutscen till filmen och sedan visade de den första trailern till The Avengers som har premiär nästa år. Tibbe var inte imponerad men jag var superexalterad med iron man, black widow, thor och captain america (någon jag missat?). Ser fram emot det!


PS. Resten av sällskapet klagade på att ljudet varit så högt att det gjort ont i öronen. Jag märkte ingen skillnad...dags att sänka volymen på jobbet. Mina hörlurar har alldeles för mycket bas, vill inte skada öronen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0