Bondens egen marknad!

Igår började äntligen "Bondens egen marknad" här i uppsala. Varje fredag fram till oktober kommer bönder själva ställa ut sina varor vid stationen och så kan man gå runt och testa olika varor och köpa färska ekologiska grönsaker, kött, sylt mm. Superbra idé!

Jag var där igår med några från jobbet (i regnvädret som startade precis när vi gick dit...) och testade ostar, köpte färsk broccoli och en god saft! Yes...sandra som hatar saft köpte en saft och gillade den. Jag tycker att saft är som utspäd juice som bara smakar socker och vatten med en hint av smak. Bläää...

Men när vi var i stockholm i förra helgen drack jag körsbärssaft och blev helt frälst. Blev superglad nu när jag hittade hemgjord körbärssaft så var bara tvungen att testa. Den smakar inte lika gott som den jag drack förra helgen men den var god. Smakade inte alls socker utan bara körsbär. Tror till nästa glas att jag tar i lite mer saft och kanske kanske lite kanel? Vet inte om jag är galen men det är något som fattas...

Måste gå till marknaden igen och testa mer produkter. Broccolin t ex var supergod i en äggröra jag gjorde till middag igår. Borde testa att gå dit tidigare nästa gång för vi var där precis när de stängde och då var mycket utplockat.

Jättefin flaska man fick till


Äggröra med kyckling, feta, tomater och färsk broccoli. Perfekt med ett glas saft!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0